Mitsubishi Lancer Evolution Forums banner

Hoeveel kan een Stock Evo 8 aan?

15K views 6 replies 3 participants last post by  jimleivas  
#1 ·
Hallo allemaal, dit is echt noob en ik weet zeker dat iemand hier al over heeft gepost, maar hier gaat het dan. Hoeveel psi draait mijn evo 8 standaard? Hoeveel kan de turbo veilig produceren? Hoeveel kan de motor veilig aan? Ik weet dat tuning en alles een factor zal zijn. Hier in Md hebben we 93/94 octaan waar ik op rijd. Ik heb een buschur stage one pakket besteld en ik gebruik mijn evo als een street/strip auto. Ik wil de auto meer pit geven zonder hem te beschadigen qua betrouwbaarheid etc. Alle info wordt zeer gewaardeerd en zoals ik al zei sorry voor de noob vraag, wees alsjeblieft niet te streng voor me.

#2 ·
03/04s = 19,5 psi@3500rpm afnemend tot 16psi@6500rpm
05/06s = 20,3 psi@3500rpm afnemend tot 17psi@6500rpm

De turbo kan tot 30 psi produceren, maar is slechts efficiënt tot 25 psi. Aangezien deze automatisch afneemt, zal hij zichzelf terugbrengen in zijn efficiëntiebereik, zelfs als je 28-30 psi piek (~3800rpm) rijdt. Boven de 25 psi piek nemen de opbrengsten af, omdat je meer koppel wint, maar je begint minimaal pk te winnen.

Dit alles vereist echter in de eerste plaats de juiste octaan en in de tweede plaats de juiste afstelling. Je kunt maximaal 22 psi rijden op je 03 met 93/94 octaan. Met de BR Stg1 is dat wat je moet doen - stel de boost in om in de 3e versnelling op 22 psi te SPIKEN, maar niet hoger.

Op racegas kun je meer boost rijden, maar niet op 93.

#7 ·
03/04s = 19.5psi@3500rpm afnemend tot 16psi@6500rpm
05/06s = 20.3psi@3500rpm afnemend tot 17psi@6500rpm

De turbo kan tot 30psi produceren, maar is slechts efficiënt tot 25psi. Omdat hij automatisch afneemt, zal hij zichzelf terugbrengen in zijn efficiëntiebereik, zelfs als je 28-30psi piek (~3800rpm) rijdt. Boven 25psi piek nemen de opbrengsten af, omdat je meer koppel wint, maar je begint minimaal pk te winnen.

Dit alles vereist echter in de eerste plaats de juiste octaan en in de tweede plaats de juiste afstelling. Je kunt maximaal 22psi rijden op je 03 met 93/94 octaan. Met de BR Stg1 is dat wat je moet doen - de boost instellen op SPIKE bij 22psi in de 3e, maar niet hoger.

Op racegas kun je meer boost rijden, maar niet op 93.
De max op 04s EVO VIIIs is 19.5 psi ongeacht de benzine octaan?
Ik gebruik altijd 100 octaan benzine, is er een kans dat het boven 19.5 psi uitkomt?
(Momenteel met standaard turbo, standaard ecu, standaard uitlaatdemper).

#3 ·
Trouwens, de flash in uw pakket is gedaan door Dynoflash, dus in plaats van uw ECU per post te versturen, kunt u gewoon deelnemen aan de DC/MD/VA Dynoflash tuning trip in augustus. Hij zal bij VIP Garage in Sterling, VA, op maat gemaakte afstellingen uitvoeren. U kunt uw meegeleverde BR-flash persoonlijk ophalen, of u kunt ter plekke upgraden naar een 2 uur durende aangepaste weg-afstelling voor $200.